Get Adobe Flash player

548975Współcześnie, zarówno w życiu prywatnym, jak i pracy, bardzo często spotykamy się z sytuacjami stresowymi. Są one w stanie bardzo negatywnie działać na nasze zdrowie. Dobrym rozwiązaniem w takim przypadku jest decydowanie się na uprawianie sportów, a także stosowanie diety. W ten sposób możemy znacznie ograniczyć złe samopoczucie jakie może pojawiać się w ciągu dnia. Stosowanie pewnych metod odstresowujących może mieć bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Dobrym pomysłem jest przede wszystkim znajdowanie każdego dnia, choćby kilkunastu minut dla samego siebie. W tym czasie możemy robić to, co lubimy. Z jednej strony możemy poczytać książkę, ale również posłuchać ulubionej muzyki, czy poćwiczyć. Taka chwila wypoczynku jest w stanie bardzo pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie psychiczne. Nie możemy zapominać, że dla dobrego samopoczucia nie tylko musimy dobrze czuć się fizycznie, ale również psychicznie. Bardzo dobrym sposobem na pozbycie się stresu jest uprawianie sportu. Aktywność fizyczna nawet o niskiej intensywności, będzie miała zawsze pozytywny wpływ na nasz organizm. Codziennie możemy wykorzystać nawet drogę do, czy z pracy, by pobiegać, pojeździć na rowerze, czy wykonać kilka prostych ćwiczeń fizycznych i rozruszać nasz organizm.

20c493da-c0e2-4093-8be4-94f72f028bca_20120615011556_Jak-dbac-o-siebie-64Współcześnie coraz częściej pracujemy w trybie siedzącym. Praca biurowa staje się standardem, ale z drugiej strony siedzący tryb życia nie jest naturalny dla człowieka. W ten sposób mogą pojawiać się różne schorzenia jakie związane są z układem kostnym, czy krążenia. Jeśli dużo czasu w ciągu dnia spędzamy siedząc, powinniśmy przede wszystkim zadbać o korzystanie z odpowiednich krzeseł. W zależności od możliwości ustawiania takich krzeseł, możemy znacznie zmniejszyć obciążenia na nasz kręgosłup. Siedząc nie powinniśmy pozwalać, by nasze nogi swobodnie zwisały dlatego krzesła biurowe muszą być odpowiednie. W ten sposób znacznie utrudniamy normalne krążenie krwi w naszym organizmie. Nogi powinny przede wszystkim dotykać podłoża pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Gdy w pracy spędzamy czas siedząc dobrze jest decydować się na uprawianie sportów związanych z ruchem. Dobrym rozwiązaniem jest decydowanie się na uprawianie biegania, czy jazdy na rowerze. W ten sposób możemy rozruszać nasze stawy. Mamy również możliwość poprawienia metabolizmu naszego organizmu. Dobrze jest również w trackie wykonywanie pracy robić przerwy i wykonywać proste ćwiczenia w pozycji stojącej. Nie powinniśmy również zapominać o odpowiednim odżywianiu się, czyli unikaniu nadmiernych ilości tłuszczy w potrawach.